Admin : Пак относно Натрупване на сметка от SIM карта в GSM комуникатор | May 07, 2020 04:39 pm |
![]() |
Връщам се отново на темата за натрупване на сметки от SIM карти, поставени в някакъв вид GSM комуникатори (независимо чие производство са). В последно време получихме няколко сигнала от клиенти, че парите в предплатена карта на VIVACOM свършват за два-три месеца, без от нея да са водени разговори и без да са получавани SMS-и от устройствата. Относно SMS-ите: Знаете, че нашите GSM модули не изпращат есемеси без причина; есемеси биват изпращани само по желание на клиента и могат да бъдат получавани само от записаните в картата номера. А имаме сигнали за натрупани сметки от уж изпратени SMS-и, които обаче никой от упълномощените да ги получават хора, не е получил. Подчертавам: нито един наш GSM комуникатор НЕ МОЖЕ да изпрати SMS на някой друг освен на хората, на които сте дали право да ги получават. Ако започнете да получавате безпричинно есемеси (особено с едно и също съдържание), това означава, че на обекта е налице някаква неизправност и трябва да изпратите техник да провери. Ако обаче Ви 'сервират' за плащане сметка с SMS-и, които никой от вас не е получавал – подайте оплакване, защото са ви въвлекли в измамна схема.
Относно Интернет: Имаме сигнал и за сметка, натрупана от Интернет трафик, а нашите GSM модули не се щурат самоволно из Интернет пространството, за да теглят и изпращат файлове. Действително някои от произвежданите от нас устройства могат да ъпгрейдват софтуера си през интернет. За тази цел веднъж месечно те проверяват за наличието на нова версия на софтуера и ако открият такава, свалят файл и си го инсталират. Размерът на този файл е под 100КВ, а нова версия се публикува веднъж, максимум два пъти годишно. Т.е. годишният интернет трафик няма как да надвишава 200КВ, а на клиентите ни е обяснявано, че парите им са изразходвани за интернет.
Предплатените карти на Виваком са предпочитани от много клиенти, защото имат по-дълъг период на валидност от тези на другите мобилни оператори, затова решихме да им отправим официално запитване в качеството си на производител на GSM комуникатори. Получихме техните отговори. Доколко те са изчерпателни, имате възможност да проверите сами, като изтеглите оттук файла с отправените от нас въпроси и получените отговори. Линковете, които са дадени в писмото, са много полезни и наистина дават отговор на част от въпросите ни. Един съвет: ако имате въпроси, възражения, коментари относно услугите и сметките си за плащане към който и да било мобилен оператор – пишете им чрез контактните форми, които всички те предоставят на сайтовете си. По правило всички отговарят навреме и компетентно. При устна консултация по телефона или в магазин лесно можете да изпаднете в ситуация 'ама той така ми каза' срещу 'аз му обясних правилно, ама той не е разбрал'. Писането отнема време, но когато нещата са поставени 'дума срещу дума' е много трудно, да не кажем невъзможно, да докажете правотата си... Обърнете внимание на края на отговора от Виваком – там недвусмислено е заявено, че само титулярите на сметката могат да изискват проверка и да получават информация, т.е. ние няма как да помогнем във всеки един конкретен случай. Можем да бъдем полезни единствено с информация, съвети и препоръки как да избегнете схемите за източване на парите в телефонните сметки. Преди близо 3 години разследвахме подобни случаи заедно с наши клиенти (можете да прочетете подробно за това на нашата страница във Фейсбук). Вероятно обаче престъпният гений на измамниците е създал нови измамни схеми, за които ние няма как да подозираме и няма как да ви предупредим. Затова молим всеки от вас, който е се е натъкнал на подобен казус, да сподели във форума ни докъде е довело неговото собствено разследване. Нека си помагаме, защото никой от нас не е застрахован, че няма да попадне в подобна схема.
Ето нашите препоръки при закупуването на SIM карта от който и да било мобилен оператор, базирани на досегашния ни опит::
А. Предплатена карта:
Б. Ако картата е с абонаментен план (по договор) в допълнение на горното:
|
#1 отговор от Иван Костов | May 13, 2020 02:22 pm |
![]() |
Здравейте! Благодаря Ви за изчерпателния пост. Забелязах, че част от картите ни взеха да трупат малки сметки за използван интернет и се чудех как става това. Тъкмо мислех да ходя да се разправям с двата оператора. Настина с карти на Виваком излиза по изгодно. |
#2 отговор от Драгомир Димитров | May 14, 2020 08:32 am |
![]() |
Имах случаи преди време с ГЛОБУЛ, сега вече ТЕЛЕНОР. Те имаха една услуга за "безплатни" разговори с един любим номер. За което обаче трябваше всеки месец да се заплатят 2 лева такса. Оказа се, че активиран или не този "любим" номер системата на оператора всеки месец дърпа от кредита на картаа тези 2 лева. И така обикновено след 2 месеца устройството остава със SIM карта, в която няма никакви пари и съответно няма нито SMS-и, нито позвънявания при събития. И това го разбрах съвсем случайно, на своя собствен гръб! Отидох и вкарах в две свои карти по 4 лева- това тогава осигуряваше още година срок на действие на картата. Прибрах се у дома и реших да проверя каква е сумата, защото ме терзаеха съмнения, че нещо се случва. Час или два след зареждането на сумите се оказа че кредитите на двете карти са по 2 лева! Отидох в офиса и там вече ми бе обяснено, че всичко било описано в договора, ама аз не съм го бил чел. И другото, което може да източва сумите от картите- включена гласова поща на телефоните , които се известяват при събитие! Деактивирайте тази опция на всеки телефон, който е програмиран за известяване от дадено устройство! Винаги може да се случи да оставите телефона си у дома и да излезете на двора или терасата. И в това време да има задействие от ваш обект, не чувате позвъняването, включва се гласовата поща и започва източването на сумата от картата. Има дайлъри, в които софтуерно времето за "разговор" е ограничено на 5 секунди примерно, но при тарифиране на разговорите на минута това не е голямо утешение.... |
#3 отговор от ИЛИАНА ПАРЕВА | May 15, 2020 07:40 am |
![]() |
Драгомир, благодаря за споделения опит и полезния съвет! Непременно ще го включим в препоръките си към клиентите. Обобщавам двата варианта: 1. Клиентите, които са активирали опцията за спиране на цикъла на прозвъняване, трябва НЕПРЕМЕННО да деактивират гласовите пощи на телефоните, на които им звъни алармата, защото включването на гласовата поща си е проведен разговор и дайлерът няма да звънне на останалите. 2. Клиентите, при които са оставени фабричните настройки цикъла на прозвъняване да не спира при 'вдигане', няма да пропуснат обаждането, но ще се натрупа сметка в СИМ картата, сложена в телефона. |
#4 отговор от Недялко Гочев | Jun 06, 2020 11:57 am |
![]() |
Аз също имах такъв проблем, но сега вече разбрах къде да потърся отговора. Благодаря. |